2011. július 22., péntek

Éltető dinnye

Mindig szerettem a finom ételeket, sosem volt gondom a táplálkozással. Sütni-főzni is nagyon szeretek. Ez nem meglepő, hiszen Édesanyám jóvoltából mindig egészséges és ízletes fogások kerültek a családi asztalra és kislány korunk óta igyekezett bevonni minket a házimunkába.
Viszont nagyon érdekes, hogy a családalapítás ebben a tekintetben is megváltoztatja az embert. Méginkább törekszem a tudatosságra, most már a szimpla konyhai akciókon túl szeretném megtanulni a befőtt- és lekvárbefőzés fortélyait is, hogy aztán saját termékeimmel töltsem meg a kamrát.

Kértem is anyát, hogy idén együtt csináljuk meg hamisíthatatlan baracklekvárját. De ő bölcsen csak azt felelte: "Kislányom, van neked most elég gondod, idén megcsinálom még egyedül, de jövőre majd együtt fogjuk, hogy megtanulhasd."

Anyu kertje maga az éltető forrás. Mindent megtermel, mi szem s szájnak ingere...Cukkini, uborka, paradicsom, paprika, burgonya, répa, zeller, zöldség, karalábé, sóska.....mhhh
Egykor ezt is szeretném továbbvinni, talán már jövőre elkezdem a kertészkedést, ha az ikrek engedik.
Néhány éve elképzelhetetlennek tartottam, hogy ilyen véleményen leszek. Most azonban úgy gondolom, hogy attól nincs jobb, mint amit saját kertünkben termelünk meg.
Bizonyítják ezt terhességem alatt mért eredményeim is. Vitaminhiány: zéró. Ez bizony mindenkit meglep, tudván, ikrek cseperednek a pocakomban. Hiszen a vashiány például egybabás kismamáknál sem ritka, nemhogy az ikreseknél. Esetünkben azonban a helyes táplálkozás meghozta gyümölcsét. S bizony nem is akárhogyan!
20 hetes korukban vizsgálták a babákat utoljára, akkor éppen megfelelő méretűek és fejlettségűek voltak mindketten. Nagyon megnyugtatnak engem ezek a hírek, nincs is ennél fontosabb!
Korábban nem hittem, hogy a mögöttem lévő 27 év és jelenlegi életstílusom, ennyire befolyásolja az ő fejlődésüket. Nem kellett változtatnom semmit a terhességem idején a korábban megszokott étrendhez képest, igaz, a kívánósság rajtam is eluralkodik olykor. De szerencsére nálam ebben is a zöldség-gyümölcs a nyerő...és mostanában a gabonapehely...
Ami viszont állandó, az a görögdinnye. Nincs nap, hogy ne egyek belőle. S épp ma olvastam, hogy micsoda életető forrás ez a gyümölcs. Tele van ásványi anyagokkal, C-vitaminnal, egyáltalán nem hízlal és jó hatással van a veseműködésre. Mindez fontos a terhesség ideje alatt, így örülhetek: megint jó lóra tettem.

Ha már úgy döntöttem, hogy ma a táplálkozásról írok, muszáj szólnom a terhesvitaminokról is. Magam is próbáltam az orvos által javasolt gyógyszereket, de azoktól rettenetes hányingerem volt, egyetlen porcikám sem kívánta, hogy megegyem őket. Ekkor tisztán természetes alapanyagú vitaminokra váltottunk. Férjecském jártas ezekben a dolgokban, az ő utánajárásának is köszönhető, hogy ilyen jól érezzük magunkat a lányokkal!

Bár még messze terhességem vége, talán korainak tűnhet a tanácsom, de én már most ajánlom mindenkinek, hogy jól nézze meg, mit eszik meg akár étel, akár bogyókba zárt vitamin formájában. Kerüljük az E-betűket, szeressük a gyümölcsöket, zöldségeket, megbízható forrásból származó húsokat, házi készítésű finomságokat. S bár az én éltetőm jelenleg a dinnye - úgy is nézek ki, mint aki lenyelt egy tizenöt kilósat :-) - , most megyek és készítek valami tápláló magyarosat a konyhában!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése